پروپوزال تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

پروپوزال تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

پروپوزال مدیریت دانش
مدیریت دانش در بانک
استقرار مدیریت دانش
استقرار مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
پروپوزال عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم بود. پژوهش حاضر از نظر نحوه گردآوری داده ها علی- ارتباطی می باشد. ضمن اینکه پژوهش یک نوع پژوهش میدانی می باشد و از نظر کنترل متغیرها غیر آزمایشی و برآورد حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه صورت گرفته است. جامعة آماری تحقیق شامل مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان بانک کشاورزی استان قم می باشد که بر اساس آمار حدود 250 نفر می باشد. حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان محاسبه شد(152=n).

 

برای تعیین پایایی پرسشنامه به اجرای پیش آزمون با توزیع 20 پرسشنامه در بین جامعه آماری مشابه با جامعه آماری مورد مطالعه اقدام می شود در این پژوهش پس از طراحی اولیه پرسشنامه که متناسب با مبانی نظری و تحقیقات انجام شد و سپس نظر صاحب نظران، اساتید، کارشناسان در مرود پرسشنامه اعمال شد و سپس جهت تأیید روایی محتوایی پرسشنامه از دید خبرگان پرسشنامه جهت مطالعه توزیع گردید که پس از مشورت های لازم و پیشنهاد خبرگان سوالات نامفهوم تعدیل یا حذف شده و سوالات جدید به پرسشنامه اضافه شد و در نهایت پرسشنامه اصلی بعد از این مراحل تدوین و توزیع شد و مقدار آلفای کرونباخ آن 81/0 بدست آمد.

 

ابزار لازم برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز به شکل اسنادی از کتب، مقالات، مجلات معتبر و مرتبط و پایگاه های اطلاعاتی مرتبط و پایان نامه ها و غیره، اعم از فارسی و انگلیسی استفاده شده است جمع آوری اطلاعات و داده های لازم از پرسشنامه کتبی استفاده می شود. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق و سؤالات از آمار توصیفی فراوانی، میانگین، واریانس، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون های همبستگی و رگرسیون چندگانه به کمک نرم افزار آماری SPSS استفاده شد.

 

 بر اساس یافته های موجود بین متغیرهای مستقل فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات و متغیر وابسته استقرار مدیریت دانش در سطح یک درصد ارتباط معنی داری وجود دارد و مقدار ضریب تعیین تعدیل شده، 632/0 بدست آمد و این یافته تحقیق نشان می دهد كه 2/63درصد از تغییرات متغیر وابسته توسط متغیرهای مستقل (فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات ) تبیین شد. 

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

استقرار

مدیریت دانش

بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند. این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول کلیات تحقیق

   1-1- مقدمه 3

   1-2- بیان مساله 4

   1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 7

   1-4- اهداف تحقیق 9

     1-4-1- اهدف کلی .. 9

     1-4-2- اهداف جزئی 9

   1-5- سؤالات تحقیق 9

     1-5-1- سؤال اصلی 9

     1-5-2 سؤالات فرعی 9

   1-6- محدوده پژ وهش 10

   1-7 – تعاریف پژوهش 10

     1-7-1 – تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش 10

     1-7-2- تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 11

 

 

فصل سوم روش شناسی تحقیق

   3-1- مقدمه 71

   3-2- روش تحقیق 71

   3-3- جامعه آماری و نمونه آماری 71

   3-4- روشهای گردآوری اطلاعات 72

   3-5- ابزار گردآوری اطلاعات 72

   3-6- روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 73

     3-6-1- پایایی 73

     3-6-2- روایی 73

   3 -7- قلمرو پژوهش 74

     3 -7-1- متغیر مستقل 74

     3-7-2- متغیرهای وابسته 74

   3-8- فرضیه‌های تحقیق 75

   3-9- روش تجزیه و تحلیل آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها 76

 

منابع  و مأخذ

 

 

 

 

فهرست جدول ها

 

جدول(3-1) تعداد مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان شاغل در بانک کشاورزی استان قم(جامعه آماری تحقیق). 72

جدول(3-2) ببخش های مربوط به قسمت اول و دوم پرسشنامه 72

جدول (3-3) مقدار آلفای کرونباخ برای قسمت های مختلف پرسشنامه 73

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت مدارس هوشمند و تجهیزات موردنیاز

دانلود پاورپوینت مدارس هوشمند و تجهیزات موردنیاز پاورپوینت مدارس هوشمند پاورپوینت تاسیس مدارس هوشمند پاورپوینت مدرسه هوشمند پاورپوینت خصوصیات مدارس هوشمند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدارس هوشمند و تجهیزات موردنیاز در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تبلیغات شفاهی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تبلیغات شفاهی فصل دوم پایان نامه تبلیغات شفاهی مبانی نظری تبلیغات شفاهی پیشینه تحقیق تبلیغات شفاهی پیشینه داخلی تبلیغات شفاهی پیشینه خارجی تبلیغات شفاهی پیشینه پژوهش تبلیغات شفاهی پیشینه نظری تبلیغات شفاهی ادبیات نظری تبلیغات…

پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش

پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش تعریف فروش روندی هفت مرحله ای فروش مشتری کیست ؟ مشتری چه انتظاراتی دارد ؟ چرخه رضایت مشتری عواقب رضایت…

رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانک پارسیان

رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانک پارسیان ریسک اعتباری اعتبار سنجی شبکه عصبی GMDH رگرسیون لاجیت وپروبیت دانلود مقالات كارشناسی ارشد رشته اقتصاد رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانک پارسیان دانلود مقالات كارشناسی ارشد اقتصاد دانلود مقالات ارشد اقتصاد دانلود…

بررسی اثر حجم معامله در رابطه بین بازده و سود جهت پیش بینی بازده

بررسی اثر حجم معامله در رابطه بین بازده و سود جهت پیش بینی بازده اهمیت حجم معامله پیش بینی بازده دانلود پایان نامه حجم معامله اثر حجم معامله در رابطه بین سود و بازده حجم معامله بعنوان نماینده ای برای…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تغییرات و چالش ها در انتقال به مرحله والدینی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تغییرات و چالش ها در انتقال به مرحله والدینی فصل دوم پایان نامه تغییرات و چالش ها در انتقال به مرحله والدینی مبانی نظری تغییرات و چالش ها در انتقال به مرحله والدینی پیشینه تحقیق…

مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان با الگوبرداری از شرکتهای بیمه

مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان با الگوبرداری از شرکتهای بیمه مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام 45 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام فصل دوم پایان نامه عکس العمل بازار سهام پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام…

پاورپوینت جامع تعریف و تاریخچه بازار

پاورپوینت جامع تعریف و تاریخچه بازار پاورپوينت بازار دانلود پاورپوينت بازار پاورپوینت درباره بازار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت جامع تعريف و تاريخچه بازار جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 35 اسلايد و با فرمت ppt به صورت…

پاورپوینت آشنایی با سازمان تربیتی؛ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو UNESCO

پاورپوینت آشنایی با سازمان تربیتی؛ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو UNESCO پاورپوینت آشنایی با سازمان تربیتی؛ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو UNESCO رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آشنایی با سازمان تربیتی؛ علمی و فرهنگی سازمان ملل…

پاورپوینت بودجه جامع و حسابداری سنجش مسئولیت

پاورپوینت بودجه جامع و حسابداری سنجش مسئولیت کلمات کلیدی : پاورپوینت بودجه جامع و حسابداری سنجش مسئولیت تحقیق بودجه جامع و حسابداری سنجش مسئولیت بودجه و چرخه بودجه ریزی چرخه بودجه بندی در سازمان ها بودجه جامع مزیت های بودجه…

پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند

پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند پروپوزال تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان رابطه ارزش…

بررسی انواع شیرینی و نحوه تهیه آنها

بررسی انواع شیرینی و نحوه تهیه آنها انواع شیرینی نحوه تهیه شیرینی صنعت شیرینی سازی ویژگیهای انواع شیرینی بررسی انواع شیرینی و نحوه تهیه آنها دانلود گزارش کارآموزی شیرینی دانلود گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی صنایع غذایی رفتن به سایت…

تصفیه بیولوژیک خاک از سرب و کادمیوم با گیاه اسطوخودوس

تصفیه بیولوژیک خاک از سرب و کادمیوم با گیاه اسطوخودوس کلمات کلیدی : پایان نامه گیاه پالایی گیاه پالایی در ایران گیاه پالایی فلزات سنگین آلودگی خاک با فلزات سنگین  گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین گیاه پالایی عناصر…

نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر

نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر نوترکیبی در جنس مگس سرکه مالانوگاستر رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه مگس سرکه مالانوگاستر نژاد  T-007برای نشان دادن نوترکیبی جنس نر، معروف می باشد. مطالعه حاضر به نکات زیر اشاره دارد: (1) وقوع…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 27 (طرحهاي مزاياي بازنشستگي)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 27 (طرحهاي مزاياي بازنشستگي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 27 (طرحهاي مزاياي بازنشستگي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 27 (طرحهاي مزاياي بازنشستگي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و هفت پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 27 پاورپوینت حسابداری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی 42 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی 42 صفحه فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی مبانی نظری سازگاری روانشناختی پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی پیشینه داخلی سازگاری روانشناختی پیشینه خارجی سازگاری روانشناختی پیشینه پژوهش سازگاری روانشناختی پیشینه نظری سازگاری روانشناختی ادبیات…

مدل ریسک اعتباری و رتبه بندی مشتریان حقـوقی بانک کشاورزی

مدل ریسک اعتباری و رتبه بندی مشتریان حقـوقی بانک کشاورزی اعتبارسنجی ریسک اعتباری رتبه بندی مشتریان مدل ریسک اعتباری و رتبه بندی مشتریان حقـوقی بانک کشاورزی دانلود مقالات كارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقالات كارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات مدیریتی…

دانلود پاورپوینت انسان شناسی و عصب پژوهشی

دانلود پاورپوینت انسان شناسی و عصب پژوهشی دانلود پاورپوینت انسان شناسی پاورپوینت نظریه های انسان شناسی پاورپوینت درباره انسان شناسی پاورپوینت نظریه انسان شناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انسان شناسی و عصب پژوهشی جهت رشته علوم اجتماعی در…

بررسی فقهی فروش دین، فروش دین به دین و بیع کالی به کالی

بررسی فقهی فروش دین، فروش دین به دین و بیع کالی به کالی دانلود پایان نامه فروش دین به دین دانلود پایان نامه بیع کالی به کالی دانلود پایان نامه فروش دین بررسی فروش دین از دیدگاه فقه بررسی بیع…

دانلود پاورپوینت فصل نهم ریاضی هشتم با عنوان مبحث خط و دایره

دانلود پاورپوینت فصل نهم ریاضی هشتم با عنوان مبحث خط و دایره پاورپوینت دایره ها ریاضی هشتم پاورپوینت مساحت دایره پاورپوینت محیط دایره پاورپوینت فصل 9 ریاضی هشتم دانلود پاورپوینت فصل نهم ریاضی هشتم دانلود پاورپوینت فصل 9 ریاضی هشتم…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه دلبستگی شغلی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه دلبستگی شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دلبستگی شغلی مبانی نظری دلبستگی شغلی پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی پیشینه داخلی دلبستگی شغلی پیشینه خارجی دلبستگی شغلی پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی پیشینه نظری…

پاورپوینت بررسی انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل

پاورپوینت بررسی انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل تحقیق روش های پرداخت در تجارت بین الملل انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل مهم…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی حق الزحمه حسابرسی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی حق الزحمه حسابرسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حق الزحمه حسابرسی مبانی نظری حق الزحمه حسابرسی پیشینه تحقیق حق الزحمه حسابرسی پیشینه داخلی حق الزحمه حسابرسی پیشینه خارجی حق الزحمه حسابرسی پیشینه پژوهش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مربوط به شادکامی 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مربوط به شادکامی 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های شادکامی مبانی نظری نظریه های شادکامی پیشینه تحقیق نظریه های شادکامی پیشینه داخلی نظریه های شادکامی پیشینه خارجی نظریه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *