مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری 63 صفحه

کلمات کلیدی :

پیشینه رضایت مشتری
مبانی نظری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
فصل دوم پایان نامه اندازه گیری رضایت مشتری
مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه پژوهش اندازه گیری رضایت مشتری
چارچوب نظری اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه داخلی و خارجی اندازه گیری رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

مقدمه مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری :

– تعريف رضايت مشتري
    امروزه جلب كامل رضايت مشتري هدف اصلي بسياري از سازمان ها شده است. موتورولا و زيراكس از اولين شركت هايي بودند كه هدف “رضايت 100درصد مشتري” را براي خود انتخاب كردند . تمركز بر مشتري براي اين شركت ها و بسياري از شركت هايي كه اين هدف را دنبال مي كنند ، به عنوان نتيجة حركتي به سمت كيفيت گرايي بوده ، ولي براي برخي ديگر از كارشناسان  بخشي از هدف گذاري هاي مديريت ارشد سازمان بوده است[32].

 

 

رضايت مشتري به دو صورت تعريف شده است[32] :

به عنوان خروجي و يا به عنوان فرآيند.

 

 دسته اول رضايت مشتري را به عنوان نتيجة نهايي حاصل از مصرف يك كالا يا خدمت تعريف مي كنند :
    خروجي فرآيند خريد و مصرف كه در نتيجة مقايسة خدات و هزينه هاي خريد با آنچه توسط مشتري پيش بيني شده بود ، حاصل مي شود. 
    دسته دوم تعاريفي هستند كه بيشتر بر جنبه هاي ادراكي و روانشناختي تاثيرگذار بر رضايت مشتري تاكيد دارند: 
    ارزيابي اينكه آيا كالا يا خدمت دريافت شده همانگونه كه انتظار مي رفته بوده است. يا ارزيابي اينكه آيا آلترناتيو انتخاب شده با معيارهاي از پيش تعيين شده سازگار بوده است.

 

    يكي از تعاريف جامعي كه در اين زمينه وجود دارد مربوط به استاندارد

 

 

2000 :ISO 9000  است كه رضايت مشتري را برداشت وي از ميزان برآورده شدن الزاماتش تعريف كرده است. همچنين ذكر كرده است كه شكايت مشتري مي تواند نشان دهنده عدم رضايت وي باشد ولي عدم شكايت نشان دهنده رضايت بالاي مشتري نيست .[20]

 

    استاندارد 2000 : ISO 9001 نيز ضرورت توجه به مشتري را تصريح كرده است و به عنوان يكي از اندازه گيري هاي عملكرد سيستم مديريت كيفيت ، سازمان بايد اطلاعات مربوط به برداشت مشتري از ميزان برآورده سازي الزامات مشتري توسط سازمان را مورد پايش قرار دهد. روش هاي دريافت و استفاده از اين اطلاعات بايد معين شوند.

 

 

اندازه گيري رضايت مشتري
يكي از صاحبنظران در مورد مشتري مي گويد[21]:
((مشتري هميشه رئيس بوده، هست و خواهد بود . مشتري تنها رئيسي است كه بايد او را راضي كنيد. او صاحب و مالك همه دارايي هاي شماست. او كسي است كه براي شما خانه، اتومبيل و لباس مي خرد. او هزينه گردش و تفريح شما را فراهم مي سازد، فرزندانتان را به مدرسه مي فرستد. هزينه ويزيت پزشك و تهيه داروي شما را تقبل مي شود او پرداخت كننده چك هاي وصولي شماست . او كسي است كه به شما ارتقا و ترفيع ميدهد. مشتري كسي است كه اگر او را از خود برنجانيد حقوق و مزايايتان را قطع مي كند)).اگر شما سيستمي داشته باشيد كه رضايت مشتريان را بصورت مستمر اندازه گيري كند مانند اين است كه همواره فشارخون، ضربان قلب و علائم حياتي را در برابر ديدگان خود داريد. مشتريان راضي به احتمال زياد براي تكرار خريد مراجعه مي نمايند ولي مشتريان خشنود(شيفته) بي ترديد خريد خود را تكرار خواهند كرد و به مشتريان ماندگار(وفادار) تبديل خواهند شد. تفاوت مشتريان راضي و شيفته در اين است كه مشتريان راضي به راحتي ممكن است توسط رقبا ربوده شوند . اگر رقبا به يك مشتري راضي خدمات يا محصولي مشابه با كمي برتر ارائه دهند احتمال گرايش مشتري به خريد از رقبا بسيار زياد خواهند بود . اما مشتريان شيفته به ندرت به تبليغات يا دعوت ديگر سازمانها توجه مي نمايند [21].

 

اندازه گيري مرتب و پيوسته خشنودي مشتريان يك ضرورت انكار ناپذير جهت وفادار سازي مشتريان است . بر اساس تحقيقات TARP نزديك به 25% از مشتريان از خريد خود ناخشنود مي شوند و 95% نسبت به شكايت از سازمان مربوط اقدام نمي كنند . طبق تحقيقات انجام شده مشترياني كه شكايت نمي كنند دليل رفتار خود را نبود سيستم شفاف و راحت جهت ارتباط و انتقال شكايت اعلام داشته اند[23].به همين دليل براي سازمان مشتري مدار لازم است كه در مورد ارتباط با مشتري در تمام زمانها (پيش از خريد، در هنگام خريد و پس از خريد) اقدامي انجام دهد.

 

 

عواملي كه در هر مرحله تاثير گذار هستند عبارتند از[23]:

در هنگام خريد:
شهرت سازمان، نام تجاري، تجربيات پيشين، نظرات ديگران، تبليغات، فرهنگ سازي مصرف، كيفيت، ويژگي و عملكرد محصول، توضيحات فروشندگان،    ضمانتها و گارانتي ها،    قيمت،    برنامه ها و سياستهاي پشتيباني از مشتري،

 

 

 

پس از خريد:
    سهولت نصب و استفاده،    پاسخ به شكايات ،اقدام به موقع براي تعميرات، در دسترس بودن عرضه كننده و خدمات او،    قطعات يدكي،     مقايسه عملكرد محصول با محصولات رقبا
    با توجه به اينكه مشتري در كدام مرحله از خريد قرار دارد صداي مشتري ها (VOC) مختلف دريافت خواهد شد. در جمع آوري VOC بايد از همه مراحل اطلاعات را جمع آوري كرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم. مبانی نظری تحقیق
2-1- مشتری
2-1-1- مقدمه
      2-1-2- تعریف مشتری
      2-1-3- انواع مشتری
      2-1-4- ارزش مشتری
2-2- رضایت مشتری
2-2-1- مفهوم رضایت مشتری
2-2-2- تعریف رضایت مشتری
2-2-3- دلایل افزایش اهمیت جلب رضایت مشتری
2-2-4- اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-5- برنامه اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-6- فرآیند اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-7- چرا می خواهیم رضایت مشتری را اندازه گیری کنیم؟
2-2-8- چه کسی از اطلاعات بدست آمده استفاده خواهد کرد؟
2-2-9- داده ها باید به چه صورت باشند؟
2-2-10- اهداف متداول اندازه گیری رضایت مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری
مروري بر تحقيقات گذشته    30
شکل 3-1- اجراي موفق مديريت ارتباط با مشتري (بولينگ و همكاران ، 2006) [29]    37
   شکل 3-2-  عناصر کليدي مديريت ارتباط با مشتري (ليندگرين و همكاران ، 2006)[36]    38
8 عنصر سازنده CRM از نظر گارتنر    42
•    تمركز بر مشتريان اصلي و كليدي    43
•    سازماندهي فرايندهاي كسب و كار    44
•    مديريت دانش    44
•    برخورداري از فناوريهاي مدرن و به روز    45
شکل 1 مدل ارزيابي موفقيت استراتژي مديريت ارتباط با مشتري در صنعت نساجي[9]    49
فهرست منابع و مآخذ:    56

منابع

 

 

 

بررسی اجمالی قاعده نفی عسروحرج و کاربرد آن در طلاق

بررسی اجمالی قاعده نفی عسروحرج و کاربرد آن در طلاق طلاق قاعده نفی عسر و حرج کاربرد قاعده نفی عسروحرج در طلاق تبیین قاعده نفی عسروحرج بررسی مصادیق کاربرد قاعده نفی عسروحرج در طلاق بررسی اجمالی قاعده نفی عسروحرج و…

Language Testing and Assessment An advanced resource book Glenn Fulcher and Fred Davidson

Language Testing and Assessment An advanced resource book Glenn Fulcher and Fred Davidson کلمات کلیدی : Language Testing and Assessment An advanced resource book Glenn Fulcher and Fred Davidson رفتن به سایت اصلی Language Testing and Assessment An advanced resource…

پرسشنامه استاندارد حالات عاطفی مثبت و منفی محقق ساخته شده

پرسشنامه استاندارد حالات عاطفی مثبت و منفی محقق ساخته شده مقیاس عاطفه مثبت و عاطفه منفی دانلود پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی تعریف عاطفه مثبت و منفی مقیاس عاطفه مثبت و منفی پاناس پرسشنامه عواطف مثبت و منفی عاطفه مثبت…

پاورپوینت نحوی نشستن (ویژه ارائه کلاسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی)

پاورپوینت نحوی نشستن (ویژه ارائه کلاسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی) کلمات کلیدی : پاورپوینت نحوی نشستن نحوی نشستن نشستن نادرست ( دو زانو) نشستن نادرست ( چهار زانو) نشستن نادرست (دو زانو به سمت بیرون ) نشسستن نادرست…

سلب مالکیت در رویه داوری تجاری بین الملل

سلب مالکیت در رویه داوری تجاری بین الملل مصادره و سلب مالکیت داوری تجاری بین الملل سلب مالکیت غیر مستقیم در آراء داوری بین الملل سلب مالکیت غیر مستقیم در رویه داوری بین المللی سلب مالکیت از سرمایه گذاران خارجی…

پرسشنامه بررسی رابطه بین یادگیری و نوآوری سازمانی با توسعه خدمات سازمانی و عملکرد مالی

پرسشنامه بررسی رابطه بین یادگیری و نوآوری سازمانی با توسعه خدمات سازمانی و عملکرد مالی پرسشنامه یادگیری و نوآوری سازمانی پرسشنامه توسعه خدمات سازمانی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه یادگیری سازمانی پرسشنامه نوآوری سازمانی پرسشنامه عملکرد مالی رفتن به سایت اصلی…

پاورپوينت EFQM با 19 اسلاید

پاورپوينت EFQM با 19 اسلاید دانلود پاورپوینت efqm پاورپوینت در مورد efqm پاورپوینت مدل تعالی سازمانی efqm efqm ppt دانلود پاورپوینت efqm رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت EFQM اسلاید 19 جهت رشته مديريت قالب 19 اسلايد و با فرمت…

بررسی معیارهای طراحی سر ریز شوت سدها

بررسی معیارهای طراحی سر ریز شوت سدها سرریز سد سرریز شوت سیستم تخلیه سیلاب اصول طراحی سرریزهای شوت سازه های مهم هیدرولیکی سد معیارهای طراحی هیدرولیکی و هندسی سرریزهای شوت بررسی معیارهای طراحی سر ریز شوت سدها دانلود پایان نامه…

دانلود پاورپوینت مفاهیم کلی تصمیم گیری چند معیاره

دانلود پاورپوینت مفاهیم کلی تصمیم گیری چند معیاره پاورپوینت مفاهیم تصمیم گیری پاورپوینت درمورد تصمیم گیری چند معیاره رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مفاهیم کلی تصمیم گیری چند معیاره جهت رشته مدیریت در 46 اسلاید و با فرمت pptx …

مبانی نظری بررسی فریب در ازدواج در حقوق کیفری و مدنی ایران

مبانی نظری بررسی فریب در ازدواج در حقوق کیفری و مدنی ایران خیار تدلیس در ازدواج مبانی نظری فریب در ازدواج مبانی نظری تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج نحوه ضمانت…

پاورپوینت رفتار شناسی در پرورش اسب

پاورپوینت رفتار شناسی در پرورش اسب دانلود پاورپوینت رفتار شناسی در پرورش اسب تحقیق در مورد پاورپوینت رفتار شناسی در پرورش اسب پاورپوینت رفتار شناسی در پرورش اسب و انواع آن پاورپوینت رفتار شناسی در پرورش اسب قابل ویرایش رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق 65 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اخلاق ادبیات نظری اخلاق چارچوب نظری اخلاق فصل دوم پایان نامه اخلاق دانلود مبانی نظری اخلاق پیشینه تحقیق اخلاق پیشینه داخلی اخلاق پیشینه خارجی اخلاق پیشینه پژوهش…

نگرشی به روش تحلیلی SWOT

نگرشی به روش تحلیلی SWOT تحلیل SWOT ماتریس سوآت برنامه‌ریزی استراتژیک نگرشی به روش تحلیلی SWOT مراحل انجام آنالیز SWOT ترکیب تحلیل SWOT با کارت امیتازات متوازن کاربرد تحلیلSWOT در سطح کشور نمایش ماتریس‌های مورد استفاده در روش تحلیل SWOT…

تحقیق در مورد نسخه های فراشناخت درمانی

تحقیق در مورد نسخه های فراشناخت درمانی تحقیق درباره فراشناخت راهبردهای کنترل فراشناختی مدل درمانی فراشناخت تعریف فراشناخت در روانشناسی رفتن به سايت اصلي هدف از این نوشتار تحقیق در مورد نسخه های فراشناخت درمانی می باشد.     رويکرد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی دوسوگرا 38 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی دوسوگرا 38 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک دلبستگی دوسوگرا مبانی نظری سبک دلبستگی دوسوگرا پیشینه تحقیق سبک دلبستگی دوسوگرا پیشینه داخلی سبک دلبستگی دوسوگرا پیشینه خارجی سبک دلبستگی دوسوگرا…

ماهیت و ویژگی های اذن و بررسی ولایت پدر و جد پدری در نکاح دختره باکره

ماهیت و ویژگی های اذن و بررسی ولایت پدر و جد پدری در نکاح دختره باکره کلمات کلیدی : پایان نامه نکاح دختر باکره اذن پدر در نکاح دختر باکره  ولایت پدر در نکاح باکره ولایت جد پدری در نکاح…

پاورپوینت مهارت برقراري ارتباط مؤثر

پاورپوینت مهارت برقراري ارتباط مؤثر پاورپوینت مهارت برقراري ارتباط مؤثر تحقیق مهارت برقراري ارتباط مؤثر چرامهارت برقراري ارتباط موثرمهم است تعريف ارتباط چرا ارتباط مهم است ویژگیهای ارتباط موثر ارتباط ناموثر چه عواملی در ارتباط مهم است ؟ عناصر اصلي…

کاربرد مدیریت بار در بخش صنعت

کاربرد مدیریت بار در بخش صنعت صنعت مدیریت بار جابجایی بار روش شناسی جابجایی بار کاربرد مدیریت بار در بخش صنعت بکارگیری تکنیک جابجایی بار دانلود مقاله مدیریت کاربرد مدیریت بار در بخش صنعت رفتن به سایت اصلی کاربرد مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خشونت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خشونت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های خشونت مبانی نظری نظریه های خشونت پیشینه تحقیق نظریه های خشونت پیشینه داخلی نظریه های خشونت پیشینه خارجی نظریه های خشونت پیشینه پژوهش…

پاورپوینت ارزیابی مدل فرآیندی guest

پاورپوینت ارزیابی مدل فرآیندی guest پاورپوینت guest ارزيابي مدل فرآيندي پاورپوینت guest ارزيابي دانلود پاورپوینت guest ارزيابي دانلود پاورپوینت ارزیابی مدل guest رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارزيابي مدل فرآيندي GUEST جهت رشته زمین شناسی در قالب 13 اسلاید…

دانلود پاورپوینت ترافیک و حمل و نقل

دانلود پاورپوینت ترافیک و حمل و نقل دانلود پاورپوینت ترافیک و حمل و نقل پاورپوینت ترافیک و حمل و نقل دانلود پاورپوینت چطور ترافیک را مهارکنیم؟ پاورپوینت چطور ترافیک را مهارکنیم؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ترافیک و حمل…

دانلود پاورپوینت کاشی و سرامیک

دانلود پاورپوینت کاشی و سرامیک دانلود پاورپوینت سرامیک پاورپوینت کاشی و سرامیک کاشی سرامیکی پاورپوینت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کاشی و سرامیک جهت رشته معماری در 29 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با…

کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی

کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی سیاه چاله سازمان مجازی استدلال استعاره ای تاثیر سیاه چاله ها بر عملکرد سازمان دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت سیاه چاله ها در سازمان کاوش سیاه چاله ها در سازمان های…

دانلود پاورپوینت مدیریت محصول

دانلود پاورپوینت مدیریت محصول پاورپوینت مدیریت محصول و فروش آن پاورپوینت مدیریت منابع انسانی در مشاغل پاورپوینت مدیریت استراتژیک محصول پاورپوینت مدیریت در شغل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت محصول جهت رشته مدیریت در 133 اسلاید و با…

تحلیل و ارزیابی اکتشافی معادن برای شناسایی گروناتیت با تاکید بر ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت

تحلیل و ارزیابی اکتشافی معادن برای شناسایی گروناتیت با تاکید بر ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت انواع گرونا در ایران كانی گارنت یا گرونا بررسیهای اکتشافی معادن کانی ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت ارزیابی ذخیره و خلوص گارنت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *